Травел Сториес

Лекција у љубазности док возите кроз Исланд

"Куда идете?" Упита он са возачког седишта.

"Тхингеири", одговорио сам. На лицу човека се појавио збуњени поглед.

"Тхингеири", рекох поново, овај пут мијењајући интонацију у мом гласу.

“Ахх, Тхингеири! Да, могу те одвести тамо! "

Два сата сам стајао сам поред пута, надајући се да ће ме неко одвести. Раније тог јутра сам превезао трајект у Брјанслӕкур, гдје сам наивно претпоставио да ће се аутобус уклопити с доласком трајекта. Али након слијетања, капетан је исправио ту претпоставку: није било аутобуса до 18:30.

Погледао сам на сат. Било је 11 сати ујутро.

Срање, мислио сам.

Трчао сам до врха дока у нади да ће ме изабрати ауто. Али како су аутомобили излазили из трајекта, возећи се да заврше своје путовање, нико није. Многи други људи су ишли према аутомобилима који су чекали да буду испуњени пријатељима и породицом. И они су игнорисали мој избачени палац.

Сам сам отишао на трајектни терминал, појео мало супе и отисао на пут. Са моје лијеве стране био је празан док и прошлост, огромна, мирна увала која је треперила овог сунчаног дана. Са десне стране пута налазиле су се фарме, овце и брдашца. Једини знак људске активности била је мала црвена зграда у којој, ако све друго није успело, могао сам остати док аутобус не дође.

Није прошло ни једно возило.

Чекао сам.

И чекао још мало.

У даљини, ауто.

Испружио сам палац.

Док је аутомобил пролазио, возач ме је погледао, али није успорио.

Прошло је још неколико аутомобила као да нисам тамо.

Био је то леп, топао, јасан дан - први који је целу недељу. Сунце је сијало горе, а овце су пасле на ливадама. Одлучио сам прошетати до бензинске пумпе, удаљене шест километара. Можда бих имао више среће на раскршћу.

Често сам се заустављала на путу да се дивим како је било тихо. Једини звуци били су ветар и моји кораци. Нисам био у журби, а ведрина и смиреност мог окружења учинили су дугу шетњу подношљивом. Прошао сам црне пјешчане плаже испуњене овцама - чак су и они знали искористити вријеме. Потоци који су почели у глечерским планинама завршили су своје путовање у сланој ували.

На раскрсници сам видео породицу која једе на излетишту. Можда би ме одвели. Побринуо сам се да често гледам у њиховом правцу.

Прошли сати. Аутомобили су се попели на главни пут. Испружио сам палац, али су возачи слегли раменима, упалили трептаче и кренули у погрешном смјеру. Породица је наставила да има најдужи пикник икада.

Коначно, док су спакирали пикник, породица ме погледала. Ово је моја шанса, помислио сам. Молим те иди мојим путем!

Ушли су у свој аутомобил, окренули се ка раскрсници ... али онда су отишли ​​десно, према Рејкјавику. Требало ми је да одем лево, према мени и Тхингеири!

Био сам поражен и гладан. Када сам закачила главну обилазницу Исланда, вожња је била у изобиљу, али овдје их није било.

Био сам спреман да одустанем, вратим се назад у зграду трајекта и сачекам аутобус, али онда, као исландски анђео који се спушта са неба у огромном челичном кавезу, Стефан је зауставио свој СУВ и покупио ме.

Стефан је возио као Спеед Рацер. Пут је био у тешком стању, отворен је прије само неколико тједана због касног зимског и хладног прољећа. Још је било пуно снега на земљи. "Зими је све ово снег и не можете возити овде", рекао је.

Цеста се претворила у шљунак док смо ми пролетели кроз планине. Био сам гуран горе-доле док смо ударали неколико рупа, и затворио сам очи док смо се кретали пребрзо за удобност, надајући се да ће то примијетити и успорити.

Он није.

Али за све те неугодности, зурио сам у крајолик који се одвијао преда мном. Око мене су се топили глечери, док су реке бистре плаве воде резале у снег. Са моје лијеве стране су огромне долине гдје су се водопади спуштали низ планине у ријеке, а снијег је нестао под љетним сунцем, остављајући растућу траву свијетлозеленом. На равној подлози, вода се скупила у језера, а путници су се зауставили да се сликају.

Стефан и ја смо мало разговарали. Његов недостатак енглеског језика и мој недостатак исландског језика учинили су дуг разговор тешким, али ми смо делили основе. Био је рибар из Рејкјавика и ожењен са четворо деце. "Тројке," каже он и даје ми "прави, знам" поглед. Вратио се у Тхингеири да се припреми за још десет дана на мору.

Током путовања, он је указао на знаменитости и тражио енглеску ријеч да их опише. Помогао сам му кад сам могао. Ја бих лоше поновио реч на исландском, Стефан би ме исправио, а ја бих опет пао.

Возили смо се кроз планине у густу маглу. Када смо једва видјели метар испред, успорио је, одвојивши вријеме за вожњу планинским путем. Док смо се гмизали, повремено сам угледао сњежне падалине које би се опустиле ако не би био пажљив. Било ми је лакнуло што је Стефан коначно одлучио да вози опрезно. Док смо се спуштали низ планину, магла се подигла и он је показао на мали град испред. "Тхингеири."

Оставио ме је у мојој кући и рекли смо збогом - он је отишао на море, ја сам отишао на планинарење.

Следећег јутра сам се пробудио да видим фјорд и планине, без магле. Док сам шетао планином Сандфелл и уживао у предивном дану, мислио сам да је Стефан и његова спремност да помогне странцу на мојој страни пута. Где год је био његов брод, надам се да га је пунио рибом и знао је да је негде усамљени путник вечно захвалан за то искуство.

Преузмите водич за дубински прорачун за Исланд!

Желите планирати савршено путовање на Исланд? Провјерите мој свеобухватан водич за Исланд, писан за путнике са буџетом као што сте и ви! Изрезује флуфф који се налази у другим водичима и директно се враћа на практичне информације које су вам потребне да путујете и уштедите новац у једној од најлепших и најузбудљивијих дестинација на свету. Наћи ћете предложене итинерере, савете, буџете, начине за уштеду новца, на и изван утабаних стаза које можете видети и урадити, и моје омиљене не-туристичке ресторане, тржишта и барове и још много тога !! Кликните овде да бисте сазнали више и почели.

Загрузка...

Погледајте видео: Carl Sandburg's 79th Birthday No Time for Heartaches Fire at Malibu (Септембар 2019).