Травел Сториес

Патагониа: Мисли о добијању ван мреже и покушајима у кампу

Дошао сам у Патагонију да се искључим, очистим ум, пјешачим и научим да кампујем. Мрзим камповање, и могу рачунати с једне стране број ноћи које сам провео у шатору. Као инсомниац, више волим кревете, топлу воду и тоалете. Чак и као клинац, када смо моји пријатељи и ја отишли ​​на камповање, никада нисам уживала у искуству - само сам отишла да будем са пријатељима. Али, ја сам се пријавио на турнеју Интрепид Патагониа (са колегом блогерицом Хеј Надине, ни мање ни више!) Као начин да се поново убацим у искуство.

После једне ноћи у Сантјагу, моја група је одлетела у Патагонију, где смо се припремили за чувени „Трек“ у Националном парку Торрес дел Паине. Парк, основан 1959. године, дом је тона глечера, ледничких језера, дубоких долина, познатих гранитних планина и прекрасних борових шума. Сваке године посети више од 100.000 људи, што га чини једном од најбољих дестинација у Јужној Америци. В Трек је тако назван зато што прати природне формације три долине, формирајући тако В облик. То је најпопуларнија стаза у парку, јер погађа све главне знаменитости: Глациер Греи, Француску долину и савршену Торрес куле.

Када смо се први дан приближили парку, огромне сиве планине уздизале су се високо изнад нас, а плаво небеско небо расло је до бесконачности. Сви у аутобусу дали су колективни уздах. Док су наши водичи престали да добијају наше дозволе за камповање и планинарење, ми смо се гомилали за фотографије. Свеж ваздух, трава која се махала на ветру и стрме планине су ме одушевиле да се поново повежем са природом.

Тада је асфалтирана цеста постала прљавштина, а аутобус - без икаквих шокова - нас је гурао као карневалску вожњу. Након узбуркане вожње трајектом, стигли смо у камп Паине Гранде, наш дом прве двије ноћи од четири дана планинарења. Уместо да радимо В у непрекидној линији, пјешачили би два дијела из овог кампа, удвостручујући се сваке ноћи како бисмо одморили наше кости.

Испустили смо торбе и кренули на први пут, у Глациар Греи, тако назван по сивој нијанси произведеној од светлости која се рефлектује од земље и прљавштине која се разбија и носи док иде низ планине иу језера. Иза нас је било језеро Пехое са својом дубоком, кристално плавом водом. Ветар се подигао и дошли смо до видиковца високо изнад Лаго Греиа. Борећи се са ударима који су нас гурали из равнотеже, снимили смо глечер пре него што смо се спустили са видиковца. Након кратке ужине међу стијенама, одмакли смо се натраг на стазу, а вјетар је умро док смо се спуштали у борову шуму.

Моје последње искуство у постављању шатора, на путовању у Африку, није добро прошло: нисам успела да поставим своје палице за шаторе и често ми се чинило да је остао један. Сада, надао сам се некој пракси када смо се вратили у камп, тако да могу да смањим време за шаторе са 30 збуњених минута на нешто разумније. Авај, то није требало бити. Када смо се вратили у Паине Гранде неколико сати касније, испоставило се да су водичи за кампове поставили шаторе за нас!

После вечере, пензионисали смо се. Могу да видим зашто су наши преци некада били типови "рано у кревету, рани успон": када нема снаге или светла, нема много посла. Али као несаница, тешко ми је спавати у нормалном кревету, а камоли у шатору. Са падом температуре, бичењем ветра, и само танком подлошком за душек испод мене, требало ми је неколико сати да заспим. Када су ми се очи коначно затвориле, питао сам се да ли ћу икада имати у себи да се заљубим у камповање.

Следећег јутра, пробудили смо се на топао и јасан дан. На нашој 22 км шетњи кроз Француску долину, уздигли смо се кроз спаљену шуму, преко ријека и дуж долине прије него што смо стигли у Глациар Францес. Тамо је таљење леда падало с литица као интензивна грмљавина. Стајали смо у сенци глечера, јели ручак и чекали да шпијунираш лед.

Чули бисмо бум и надали се да ћемо брзо уочити лед и снег који се спуштају низ планину. Остали смо сат времена прије спуштања, али смо се осврнули на звук сваког новог судара, надајући се да ћемо ухватити само још један поглед на пад ледењачког леда.

Вративши се у камп те ноћи, температура је била хладнија, киша је падала, а вјетар се тако снажно тресао да је спустио дио нашег шатора, узрокујући да се Надине извуче и забије полове натраг у своје планинарске ципеле. Питао сам се како су се људи навикли на ово. Не би било сна за мене другу ноћ заредом.

Сутрадан, киша је наставила док смо ишли према трајекту који нас је одвео у наш коначни камп, Рефугио Лас Торрес. Тог дана није било много пјешачења, а како је вјетар пухао и киша нам је долазила постранце, било ми је драго што сам звао напријед и резервисао спаваоницу у хостелском кампу.

После две ноћи у хладном, влажном шатору, требало ми је промена. Патагонија је била прелепа и потребна ми је опуштајућа пауза, али ми је такође био потребан сан - и није ми било потребно. Али у кревету те ноћи, било је као да спавам на облаку. Био сам топао и удобан, па чак и најгласнији снорер на свету у суседној соби није упропастио мој сан. Тада сам схватио да сам ја кампинг и да боравак у шатору није за мене. Можда бих требао пробати глампинг. Колико волим отворени простор, волим и кревете и топле тушеве!

Последњег дана, кренули смо да се ухватимо у коштац са најпознатијим излетом у парк: 22км повратно путовање до Торрес Товерса, једног од најтежих које сам урадио од 20км Тонгариро Цроссинга на Новом Зеланду. Али ове три куле постављене на глацијалном језеру су савршене слике, са својим гранитним, ледено прекривеним торњевима изнад аквамаринског језера. Могао бих се заклети да је то фотографија која је коришћена као компјутерска позадина.

Након што се моја група попела на врх видиковца, ручала и почела спуштање, одлучила сам да останем дуже. Нисам био спреман да одем. Два сата касније, док су се облаци увијали и вјетар се подигао, коначно сам почео да се спуштам натраг у логор, посљедњи који је напустио видиковац. Време које сам тамо провела омогућило ми је да испразним главу, и даље на тренутак, и уживам у садашњости - нешто што нисам радио дуго времена.

Као што смо идућег дана кренули из парка, био сам захвалан на путовању. Бити одсутан и у природи био је пријеко потребан ментални прекид, а Патагонија је била једно од најљепших мјеста на којима сам био. То је једна од тих локација на земљи која вас наводи да схватите колико сте мали и колико је велика и значајна природа. Кампирање ме можда није освојило, али природа увијек загријава моје срце и доноси ми перспективу.

Логистика
Да бисте дошли у Торрес дел Паине, можете отићи на излет или се упутити сами, одлазећи из Пуерто Наталеса у Чилеу, гдје аутобуси редовно одлазе и одводе вас на трајект до кампа Паине Гранде или у самом кампу.

Ако посјећујете соло, погледајте овај блог од стране Бреакаваи Бацкпацкер, који је прошле године био трек соло. Има много информација о цијенама, резервацијама и опреми. (Од када сам био на турнеји, то ми је дато.)

Парк је лако истражити, али као неко с малим искуством кампирања, било ми је драго да имам водича који је знао за стазе, дао нам повијест парка и додао информације и чињенице о флори и фауни. Не схваташ то када си сама! Ако сте попут мене и нисте велики у камповању, предлажем вам турнеју!

Белешка: Ишао сам на ово путовање у Чиле, као дио мог сталног партнерства са Интрепид Травел. Они су покрили трошкове ове турнеје и додатне трошкове током путовања. Нисам добио новац за одлазак на ово путовање.

Погледајте видео: The Great Gildersleeve: Fire Engine Committee Leila's Sister Visits Income Tax (Јули 2019).