Травел Сториес

Посета Исаану: авантуре кроз рурални Тајланд

Тајландска регија Исаан једна је од најнеразвијенијих делова земље. Подручје је његово најсјеверније подручје, а путници једноставно пролазе кроз њега на путу за Лаос или га уопће прескачу у корист мјеста као што су Паи, Цхианг Маи или јужна острва. Док се Тајланд сматра овим преграђеним мјестом пуњењем туристичке понуде, већина земље је заправо лишена њих.

За две недеље у региону, видео сам шест других путника. ШЕСТ! Путници су тако ријетки у овом дијелу Тајланда да су ме често сусрели упитни погледи од стране мјештана - лица која су се питала: “Јесте ли изгубљени? Цхианг Маи је другачији пут. ”(За све приче о“ одласку с утабане стазе ”, неколико Бацкпацкера напушта траг палачинке од банане.)

Након што сам провео скоро десет година путујући и живећи на Тајланду, одлучио сам да је вријеме да се склоним с утабане стазе и посјетим овај крај (то је био главни разлог због којег сам у студеном узео јефтини лет за Тајланд). Постоји само толико пута да се може отићи у Цхианг Маи! Желео сам да видим сеоску унутрашњост - тајландски живот далеко од западних утицаја и туристичке инфраструктуре - и да боље упознам тајландску културу.

Исаан - земља углавном фарми и села, архитектонски неинспиративни градови, и зачињена и укусна храна (неке од најбољих на Тајланду) - премашила је сва моја очекивања. Исаан је једно од оних места на којима можете изаћи са стазе и видети какав је живот, нетакнут од стране туриста, заиста као у Тајланду.

Док ћу ући у логистику путујућег Исаана у неком другом послу, данас желим да поделим своје омиљене знаменитости и активности:

Корат

Исаанов град, Корат је надимак који је добио Накхон Ратцхасима. То је највећи, најпотпунији град у региону и има велики универзитет. Попут већине тајландских градова, она нема никакву праву инспиративну архитектуру, али има много прекрасних храмова, укључујући Ват Бан Раи и Ват Пхаиап. Град је дефинитивно вредан дан-два када се пробијете дубље у Исаан. Када стигнете тамо, идите у Жуту бундеву за кул кафић, останите у Токио Мансиону и једите у штанду за супе на углу Буаронг и Суранарее Рдс. Отворен је ноћу и невероватно популаран. Наишао сам на то, и то је била најбоља супа од резанаца коју сам имала у Исаану.

Пхимаи

Ова историјска рушевина је једноставан излет из Кората. Градили су је углавном око 11. и 12. века од стране Кмера када су контролисали то подручје. Предивна и недовољно посјећена, ова локација има централни храм окружен са неколико мини-стриктура и четвртастим огромним зидом. Да бисте дошли до храма, прошетали сте се кроз нага мост (нага змије су чувари неба), кроз рушевни зид и преко поља. Комплекс инспирира страхопоштовање док му се приближавате, и то ме је пуно подсетило на Ангкор Ват (они су изграђени у истом стилу), али без гужве. Тамо сам видео само још двојицу странаца, јер ову рушевину најчешће посећују Тајланђани и школске групе.

Нонг Кхаи

Углавном град заустављања за туристе који долазе и излазе из Лаоса, Нонг Кхаи је био сјајан. Има невероватних јела и кафића (пробајте Мацки'с Риверсиде Китцхен или Цаке ат Тоеи'с), крстарења по ријекама Меконг и хладно тржиште. Такође, много храмова: Ја сам велики обожавалац Ват Пхо Цхи и Ват Пхра Тхат Кхланг Нам. Иако ми се јако свиђао спори темпо живота, оно што ме је стварно удавило било је Сала Каев Ку. Овај парк скулптура, који је саградио Бунлеуа Сулилат 1978. године, има стотине статуа (углавном Буда) у свим облицима и величинама. То је била најхладнија ствар коју сам видела у цијелом граду, а посебно сам вољела џиновског Буду с њим нага змије изнад њега (то је много бетона!).

Убон Ратцхатхани

Још један град заустављања за туристе на путу за Лаос. Допало ми се опуштено осећање овде. Једини странци који остану у овом граду или су се удали за Тајланда или уче енглески. Овде нема много посла, па је добро место за опуштање. Можете преоптеретити један од будистичких храмова у граду (моји фаворити су Ват Таи Працхао Иаи Онг Туе и Ват Тхунг Си Муанг), посјетите чувену ноћну тржницу или изненађујуће детаљан национални музеј, и вечерајте на ријеци, али постоји не много више за град од тога! Такође бих предложио такси до Ват Нонг Пах Понга изван града (300 бахта у повратку). Малени храм, дрвеће покривено земљиште и бројне стазе чине га невероватно мирним и јапанским местом за шетњу.

Прасат Та Муан

Између Кората и Сурина налази се Прасат Та Муан, историјско место које се састоји од два велика храма које су изградили Кмери у 11. веку. Прва локација се налази на врху брда и, добро, прилично незадовољна. То је предиван храм, са великим прасат (храм) у средини и рушевине у стилу Индиана Јонес које га окружују. Ова главна структура је место где би се молили. Постоји велико светиште Буда и неке хладне јаме и одводе где би се очистили током ритуала. Врхунац је, међутим, поглед на околину. Добијате овај поглед на брда и фарме у околини. Више ми се допао мањи Та Муан Тоцх комплекс (око 20 минута вожње од великог храма). Много је мање људи (у мојој посјети сам избројао осам), а четири храма су прекрасне и добро очуван зид. Међутим, унутрашњи простор је углавном гомила рушевина. Можете обићи и једнодневни излет из Кората или Сурина, али са више времена, остати у Нанг Рангу за једну ноћ и унајмити бицикл да се крене около. Ако желите, боравите у Хонеи Инн. Јефтино је и власници су задивљујући (и ујутро ће вас одвести до аутобуске станице).

Историјски парк Пху Пхра Бат

Сат времена изван Нонг Кхаи-а је Пху Пхра Бат, национални археолошки парк са старим каменим кућама и каменим формацијама. Након прелепе сликовите вожње, стићи ћете у парк (то ће бити само ви и школска дјеца) гдје можете лутати шумом и видјети неке умјетности на камену. Сврха подручја је и даље мистерија како за историчаре тако и за археологе, али се сматра да су стијене старе 3.000 година првобитно формиране од ерозије ријеке, а затим касније вјерске групе.

Бициклизам по селу

Најбољи део Исаан-а лута сеоским пејзажима и то је веома тешко урадити ако немате сопствени превоз. Исану недостаје обимна транспортна мрежа изван великих градова. Моја омиљена успомена била је сценска вожња бициклом кроз поља пиринча, фарме и мале градове, као и низ земљане путеве. Али ја их не бих имао да сам унајмио возаче да ме одведу цијело вријеме, што је била скупа ствар. И никада нисам стигао далеко јер сам могао да унајмим само за тај дан. Када сам лутао Исааном са возачем, пожелео сам да имам сопствени метод да се крећем около. Изнајмите бицикл или аутомобил, крените сопственим темпом, идите далеко од пута и уживајте у бујним и живахним зеленим пољопривредним земљиштима, пријатним и знатижељним мјештанима, јефтиним јелима и кравама које вам блокирају пут!

Штета што многи људи не посећују овај део Исаан-а и ја се ударам што раније нисам посетио. Ова област може бити рурална и нема активности других региона, али Исаан је груби дијамант, а посета ће вам дати фасцинантан поглед на мали град Тајланд. То је простор који ће се удаљити од свега и уживати у земљи.

Набавите Водич за дубински прорачун за Тајланд!

Мој детаљни, 170+ страница водич је направљен за путнике који путују буџетом попут вас! Прекида се расцјеп у другим водичима и одмах се враћа на практичне информације које су вам потребне да путујете и уштедите новац док сте на Тајланду, земљи коју сам звао кућом (тако да је добро знам!). Наћи ћете предложене итинерере, буџете, начине за уштеду новца, на и изван утабаних стаза које можете видјети и радити, не-туристичке ресторане, тржнице и барове, и још много тога !! Кликните овде да бисте сазнали више и почели.

Погледајте видео: The Vietnam War: Reasons for Failure - Why the . Lost (Јули 2019).