Травел Сториес

Праг: Назад на место где је почело

Мој живот као бацкпацкер почео је у Прагу. Стигао сам тамо два месеца на пут. Али та два мјесеца су провели са пријатељима и возили се преко САД-а. Није провео у хостелима или путницима на састанцима. Све до тог тренутка, моје путовање је одувек изгледало као продужени одмор.

Али све се то промијенило у Прагу.

Праг је био прво место где сам остао у хостелу и морао сам да се спријатељим са странцима у спаваоницама, да се крећем самостално (нико није био тамо да би ме упознао на аеродрому), схватио знакове на другом језику, и стварно схватио како путник. То је било прво мјесто гдје сам заиста био странац у другој земљи.

Била сам сама, и волела сам то - од сретних сати хостела са дивовском четворокутном игром краљева, до лудости да будем у спаваоници са 20 кревета, до оне слатке Ауссие девојке (зовите ме), пријатељи које сам упознала са којима сам остао у контакту до данас.

Праг ми је показао чуда живота у хостелу и бацкпацкинг, и био сам закачен.

Онда, три дана касније, отишао сам у Милано да наставим своје авантуре.

Од тада нисам се вратио, али са мојом турнејом у Централној Европи, која је почела у Прагу, прошле недеље сам се вратила да се поново аклиматизујем на град, да добијем земљиште и повежем се са локалним оператерима са којима радим .

Након што сам била одсутна осам година, бринула сам се да би се град превише промијенио, а сјећање на моју прву посјету било би толико моћно да Праг никада не би могао то учинити.

Али, срећом, погрешио сам.

Праг је другачији (и скупљи), али суштина онога што га чини дивним је још увијек ту. Када сам 2006. године дошао у Праг, заљубио сам се у градић препун историје, прелијепу средњовјековну архитектуру, камене улице, кафиће, лијепе жене, пуно путника и јефтино пиво. Изгледало је да Праг има све.

И још увек је.

Време мења места, посебно она која су толико популарна код путника. А понекад није увек набоље. Има много ствари које се разликују од Прага - неке добре, неке лоше. Има више туриста, цене су много веће (евро је широко прихваћен), енглески је много шири говор, а ту је и више интернационалних јела, укључујући и много вегетаријанских опција (свакако провјерите Цоунтри Хоме буффет!).

Оно што је учинило Праг посебним градом још увијек ту, и то ме је усрећило. Било је Летенске сади (парк), где сам гледао преко града са видиковца док су се парови позирали за фотографије, а студент уметности цртао је хоризонт. Дошло је до спорог меандра кроз Краловску захраду, где је бука града пала када су се торњеви Катедрале Светог Вида дигли изнад дрвећа, и све што се могло чути било је шапутање путника који су говорили о лепоти парка.

Док сам лутао каменим улицама, шетао преко Карловог моста, хватао се низ ријеку и шетао, и планирао руте за моју турнеју, опет сам пао у Праг. Сјетио сам се што је овај град учинио тако посебним за мене први пут: осјећај да сам изгубљен у времену и на неком мјесту заиста различит. Овај пут око тог осјећаја је још увијек био тамо.

Већ сам писао о томе да ловим духове путовања. То је мисао која ме прогања током мојих путовања. Хоће ли дестинација бити тако добра као што се ја сјећам? Хоће ли ме свака наредна посјета замарати или обновити моју љубав? Понекад, као у Паризу, повратак обнавља моју љубав. У другим случајевима, као у Ко Пхангану, схватам да је време да кренем даље.

Али, враћајући се у Праг, моја љубав је поново запаљена, и то је нешто посебно. Свака посета је јединствена по својој природи, и природно је да се она пореди. Али када суштина остаје иста, када је оригинална искра још увек ту, знате да је ваша веза са местом дубља него само једно добро време.

И то је сјајан осећај. Једва чекам да се вратим у августу и поделим овај дивни град са мојом турнејом.

П.С. Ја ћу писати много дужи пост о томе шта да видим и урадим у Прагу у будућности!

Погледајте видео: Saljut-7 2017 - Ruski film sa prevodom (Август 2019).