Травел Сториес

Мој дубински водич за доживљавање Малдива

Малдиви дочаравају слике нетакнуте плаже, атолове с гребенастим ободима и луксузне бунгалове на води, гдје сретни гости могу проматрати рибу кроз стаклене подове и скакати у море с палубе.

Ова острвска нација је увек била на мојој "листи кантица", па кад сам одлучила да посетим Шри Ланку и Дубаи прошлог месеца, Малдиви су били логичан и очигледан додатак мом итинерару.

Нарочито, пошто сада постоји буџетска туристичка сцена у земљи.

Малдивска влада је 2009. године омогућила локалним становништвом да отвори своје гостионице и ресторане туристима. Док су путници били ограничени на острва, сада могу да посете и остану на било ком локалном острву. Одједном су се почели појављивати куће, хотели и пансиони!

Био је то значајан помак у политици који је коначно омогућио мјештанима дио економске пите.

Иако сам желела да искусим свакодневни живот, горе споменуте идиличне слике су ми се распламсале, и није било начина да пропустим прилику да то доживим. Поделивши моју деветодневну посету на два дела, одлучио сам да проведем четири дана у одмаралишту и пет дана на “правим” острвима.

Живот на Хигх Енду

Са пријатељем из Дубаија, слетио сам на одмаралиште Циннамон Хакураа Хураа, 150 км јужно од главног града, Мале. Као и сва одмаралишта, хотел је на сопственом приватном острву које се може похвалити преко бунгалова са водом, сопственим рестораном, баром, спа центром и организованим излетима. (И, као и већина одмаралишта овде, храна и пиће су укључени у цену собе.) Цимет је на доњем крају ценовног спектра, кошта 356 УСД по ноћи, што, иако није супер буџет, много је јефтиније него остала одмаралишта као што су Парк Хиатт (940 УСД по ноћи), Тај (945 УСД по ноћи), Командоо Малдиве Исланд Ресорт (650 УСД по ноћи), В ($ 1,288 УСД), Фоур-Сеасонс ($ 1600 УСД), или Регис ($ 2,000 УСД за ноћ). (Белешка: Те високе цијене су разлог зашто толико људи штеди хотелске бодове за своја путовања!)

Док сам чекао да одем на одмор и радим детоксикацију, моја посета је била управо оно што је доктор наредио: тропско острво са ограниченим интернетом и пријатељ чији је посао да ме спречи да радим.

Провео сам дане покушавајући да се не опечем на плажи, читам књиге (високо препоручујем Година живљења дански Хелен Русселл), и пио вино, надевши моје лице, повлачећи се за више читања и можда филм. Живот на острву је био лак. У мјехурићу на одмаралишту не морате бринути о обиласку, оброцима, нити о томе шта да радите.

То је одмор.

Особље је било супер пријатељско, знали су како направити добро пиће, и увијек је било хране. Оброци су били на принципу шведског стола (осим ако нисте додатно платили за романтични ресторан с раковима или за вријеме кухања за ручак, што сам и учинио. Погледајте одличан оброк који сам скухао на слици испод).

Искористивши неке од хотелских тура, отишли ​​смо да гледамо делфине (толико дупина!), Сноркелед сваки дан, и посетили неколико оближњих острва.

Пошто су одмаралишта у земљи усмерена ка породицама или паровима, постоји неколико самосталних путника или не-парова изван роњења. (Мој пријатељ и ја смо били једини не-пар на острву.) Открио сам да није било пуно интеракција са гостима, али будући да је свугдје на одмору, нисам изненађен.

Али, након четири дана, мој пријатељ и ја смо били мало спремни да кренемо даље. Могу само да узмем одмор на неколико дана пре него што ми буде досадно. Високи живот је био оно што сам мислио да ће бити - опуштајући богатство - али ме је чекао да видим праве Малдиве, живот на локалним острвима и разговарам са неколико људи!

Живот онако како треба

Након што сам се вратио у Мале и видио мог пријатеља на аеродрому, скочио сам на глисер и кренуо у Маафусхи, на нулу за малдивну независну туристичку индустрију Малдива, како бих започео авантуру на скоковима с отока.

Било је то ужасно место и надам се да се никада нећу вратити.

Маафуши, некад поспано мало острво, сада је жртва неконтролисаног развоја. Постоје хотели који се крећу лијево и десно, чамци који често путују у Мале како би покупили групе туриста, и једну малу, све гушћу, преграђену плажу. Неколико ресторана на острву углавном служи туристима, а изван подручја које је очишћено за посјетитеље, то је једна сметлишта. Можете видети писање на зиду - ово место је следећи Ко Пхи Пхи. Као власник пансиона на другом острву рекао је: “Ускоро тамо више неће бити мјештана. Они ће једноставно изнајмити своју земљу и преселити се у Мале. "

Али Маафусхи је добар за неколико ствари: роњење, сноркелинг, и дјелујући као подметач за љепше, мирније отоке као што су Гулхи и Фулидхоо.

После неколико дана, побегао сам у Махибадхоо. Кристин, наша невероватна соло женска путна књижевница, остала је тамо пре неколико година, тако да сам била нестрпљива да посетим и проверим Амазинг Ноовилу, похваљена као "можда најбоља гостионица на Малдивима." (Било је заиста лепо. скупе за мој укус, али услуга, храна и активности које нуди особље су биле квалитетне одмаралишта.

За разлику од Маафусхија, волио сам Махибадхоо.

Била је чиста (локалне жене су добровољно чистиле острво једном недељно), а зграде су биле шареније, са дугиним структурама пастелне боје. Овде је било више живота (гледао сам локалне фудбалске утакмице сваке вечери), и све у свему, вибра је била само лепша! Острво је, упркос томе што има приступ глисерима до Малија, избегло (за сада) масовни развој Маафушија. Иако нема "бикини плажу" (како се зову плаже за странце), постоји добра сноркелинг десно од обале (што сам и урадио), а то је подлога за лансирање за једнодневне излете до напуштених атола, пјешчаних обала, и мирнија острва као што су Дханбидхоо, Калхаидхоо и Исдхоо.

Иако острва на којима живе становници, додају куће за госте, често се не постављају за туристе. Услуга трајекта је ријетка за све осим неколико острва, а већина нема много ресторана, па чак ни плажа на којима би могли лежати. Постоји неколико разлога за то.

Прво, бикини плаже постоје за туристе. Малдиви су муслиманска земља и, иако постоје јавне плаже, морате их покрити. Већина локалних острва немају бијеле пјешчане плаже, тако да су многи изграђени посебни само за туристе који су скривени од погледа, а посјетиоци могу бити скромније обучени (отуда и име бикинија).

Друго, "једење ван" није ствар на Малдивима. Мјештани углавном кувају за себе. Има кафића, али неколико ресторана. Обично једе у гостионицама, које кувају оброке (укључене у цијену) за госте. Међутим, на овај начин можете добити много добре хране, јер многи пансиони кувају рибу, рижу и друге локалне делиције. Цена карте је једноставна, али веома укусна.

И док заједнице још увек покушавају да схвате како да се баве туризмом, било ми је жао да одем и пожелим да имам више времена за истраживање кутака атола. Сви овде су били пријатељски и знатижељни и било би лепо да се дубље копају у локални живот и културу.

Савјети за путовање за Малдиве

Иако Малдиви не морају да прекидају ваш буџет, важно је да знате неколико ствари пре него што кренете - или ћете направити неке скупе грешке:

Трајекти захтијевају планирање (и не долазе увијек) - Малољетни атоли служе се серијом трајекта из Малија. Трче у супротне дане (Маафушију у понедељак, у Мале у уторак) и ретко у петак (то је муслиманска субота). Можете скакати од Мале до главног града отока Атола па до мањих, оближњих острва у ланцу. Трајект је само $ 2-5 УСД у зависности од удаљености.

Али не појављују се увек. Требало је да узмем једну која никад није стигла. Путују само једном дневно (ујутро - не успављују се), тако да ако не дође, мораћете да платите новац за глисер ($ 25 УСД, или 160 УСД за најам цијелог) или сачекајте одлазак следећег дана.

Када посећујете Малдиве, претходно истражите трајекте како бисте знали када и где можете ићи. Острвско скакање је веома тешко без планирања. Забрљала сам се тако што нисам погледала трајектни систем пре него што сам стигла; као резултат тога, пропустио сам неколико отока које сам желио посјетити. Погрешно сам претпоставио да ће између острва долазити чести трајекти - ја сам био јако погрешан.

Овде можете погледати распоред трајекта на острвима.

Глисер је твој пријатељ - Из Малеа, можете узети глисере до неколико оближњих главних отока околних атола. Они коштају $ 25-30 УСД, али и неријетко одлазе, обично једном дневно (Маафусхи је једино острво које сам пронашао са вишеструким одласцима глисером).

Нема алкохола - Будући да су Малдиви муслиманска земља, не можете добити алкохол било гдје у земљи, осим на острвима отока који имају посебно изузеће. (Иако постоји посебна баржа за пијење са Маафушија, у вријеме моје посјете, она се поправљала у догледној будућности.)

Летење није јефтино - Летење је невероватно скупо овде. Летови од Малеа до околних атола могу коштати до 350 УСД. Прескочи.

Узми пуно УСД - Иако Малдиви имају сопствену валуту, амерички долари су широко прихваћени и често добијате бољу цену ако плаћате у УСД. Ово варира од једног ресторана до другог, тако да сам са собом носила обе валуте и плаћала у било којој валути која је имала нижу цијену. (Иако говорите о разлици од 50 центи, сваки пени се рачуна!)

Штавише, малдивски банкомати наплаћују 100 МВР ($ 6.50 УСД) по повлачењу. Узимање готовог новца или једно велико повлачење уклања или смањује те накнаде (а исто вриједи и за банку која надокнађује те накнаде).

И не брините - Малдиви су веома сигурни. Нико неће украсти сав тај новац. Никада се нисам осећао нелагодно због тога што имам много новца на себи.

Да ли је добро за соло путнике?
Да, ако само желите да читате, опустите се и да се фокусирате на вас.

Док ћете у Малеу видјети пуно путника који ће се упутити на роњење на бродове или одскочити од отока до отока, то су сви пријатељи, парови и породице. Упркос јефтиним трошковима путовања, Малдиви још увијек нису на радарима за соло путнике.

Је ли Малдиви јефтини?

Да, Малдиви су изненађујуће јефтини (осим авионских карата). Иако увозе много робе, ако се држите локалних трајекта, пансиона и локалне хране (риба, пиринач, кари), можете добити за $ 50-70 УСД дневно (60-70 УСД дневно ако сте соло) , ближе $ 50 УСД ако дијелите цијену собе). Пошто нема алкохола на острвима, не морате да бринете о томе да пијете свој буџет. Ево неких типичних трошкова:

• Једнокреветна соба у локалној кући: 40 УСД по ноћи
  • Буффет вечере: $ 10 - 15 УСД
  • Сандвицх он Мале: $ 4-5 УСД
  • Флаша воде: $ 0.40-0.80 УСД

У моја четири дана, мој највећи трошак био је $ 120 УСД који сам платио да изнајмим глисер до Малеа када се мој трајект није појавио. Открила сам да су острва права погодба!

****

Ми мислимо на Малдиве као о буџету, на крају, али не морају бити. Земља је јефтинија од неких популарних дестинација на Карибима или чак у југоисточној Азији! Једног дана се надам да ћу се вратити и више времена проводити на острву. Овде желим више да видим и радим. Препоручујем да посетите Малдиве пре него што острва постану превише развијена, да плаже буду прогутане морем (климатске промене и избељивање кораља биле су вруће теме са локалним становништвом са којим сам разговарао), или свет улаже у то како је земља пријатељски расположена за буџет заиста је.

Белешка: Цимет Хакураа покрио је цену собе у одмаралишту (која је укључивала храну и пиће). Остатак мог путовања, укључујући и мој лет, у потпуности сам платио.

Погледајте видео: Liberty Betrayed (Август 2019).