Травел Сториес

Немојте се препустити страху - како путовати до места за које не знате ништа

Сваког мјесеца, Кристин Аддис из Бе Ми Травел Мусе пише колумну за госте која садржи савјете и савјете о самосталним женским путовањима. То је важна тема коју не могу адекватно покрити, тако да сам довео стручњака који је подијелио савјете другим женама соло женама! Ево је са још једним невероватним чланком!

Сједио сам са својим новим пријатељима на Дан захвалности у Тофо, Мозамбик. Наша храна је споро долазила, па смо одлучили одати почаст природи одмора и причати о чему смо били захвални.

У том тренутку нисам могао вјеровати да сам окружен многим невјеројатним људима који су овамо стигли из разних крајева земље, све на исти начин на који сам то учинио: ријечју уста. Ту су биле две плавуше калифорнијске девојке овде захваљујући Мировном корпусу, паметном Ауссие брунету који је управо завршио неке своје докторске студије у граду на северу, још један Американац који је стигао на ћуд и донео му све смех, и неколико других из Северне Америке и Швајцарске. Били смо срећни и опуштени као што смо могли. Захваљујући свакој особи било је лепше и дубље од претходног, а неке чак и сузе стављале су ми очи.

Само неколико седмица раније, био сам окамењен да путујем кроз Мозамбик. Било је много упитника, а ја сам могао да нађем неколико одговора на мрежи. Знао сам мало о земљи од онога што су ми рекли моји пријатељи из Јужне Африке: Мозамбик је бивша португалска колонија која се опоравља од грађанског рата који је завршен 1992. године. То је приобално, граничи се са источном обалом Јужне Африке. То је апсолутно предивно, са морским плодовима свежим из океана за неколико долара, и дугим плажама са бескрајним пешчаним баровима и плавом водом.

Али такође сам знао да Мозамбик није лака земља за путовање. Полицијски службеници су корумпирани, а аутобуси које користе локални становници познати су као цхапас, углавном су комбији са ћелавим гумама које могу да приме 20 људи, али се стисну у 40. Постоји неколико туристичке инфраструктуре на неколико кључних места, али иза тога, пуна је лоших путева и мистерија.

Осим упозорења и застрашујућих статистика, нема много информација о земљи. Док сам трагао за рачунима од самосталних женских путника, наишао сам на форум на сцуби из 2013. који је савјетовао постеру да двапут размисли о томе да ли ће изгледати добро. Постање на форуму Лонели Планет Тхорнтрее које није било много охрабрујуће; то је повезано са постом на блогу у којем се наводи да је Мозамбик најтежа земља кроз коју је пролазио аутор: она је била опљачкана, била је прескупа и изабрала је да јој скрати пут. Почео сам да се питам да ли ћу наћи нешто позитивно.

Онда сам се сјетио нечега: има много заблуда о Африци. Људи имају тенденцију да мисле да је то ужасно опасно место и заборављају да постоје и љубазни људи, предивни пејзажи, добра храна и јединствене авантуре.

Слично томе, пре него што сам први пут отишао у Јужну Африку, неколико пријатеља из куће је изразило дубоку забринутост да ћу путовати кроз земљу коју су сматрали преопасном да сам прође. Упозорили су ме против еболе (која се није ни приближила инфилтрацији у Јужну Африку), силовања и насиља. У стварности, открио сам да са правим предострожностима, путујући није било проблема и да је страх често више ограничавајући него користан.

Исто тако, када је дошло до Мозамбика, знао сам да ме само ирационални страх држи.

И онда сам схватио - путовање у неку земљу је мало информација о томе исто као путовање у било које друго место!

Схватили сте захтјеве за визу (о чему сам се бринула у Јоханесбургу, Јужна Африка, прије одласка).

Побрините се да имате праве вакцине (о чему сам се бринуо код путничког доктора у Јоханесбургу, који ми је дао антималаријске таблете много јефтиније него што би то било у САД или Европи).

Питате се када сте већ на терену за најбољи начин транспорта. Из Јоханесбурга, то је Интерцапе или Греихоунд аутобус.

Ви питате локално становништво на вашој првој станици о томе куда ићи. Дечки с којима сам се у Јоханесбургу обилазио испоручио сам их у паузама кад су ми рекли да идем у град на плажи зван Тофо.

Останите пријатељски и знатижељни по доласку, држите главу високо и држите леђа равно када постављате питања и преговарате са таксистима и бавите се чуварима граничних прелаза.

Испоставило се да је путовање у Мозамбик било као путовање у свако друго мјесто које сам посјетио. Схватио сам док сам одлазио, био сам пријатељски и пажљив, и питао сам локално становништво и исељенике који су тамо живјели питања кад год имам прилику. Схватио сам да нема разлога за забринутост - да сам то урадио хиљаду пута раније у безбројним земљама и градовима широм света.

Неколико пута сам се сусрео са опасним ситуацијама. Тхе цхапас били су толико преоптерећени и опасни да сам прибјегла аутостопирању да бих се кретала. То је заправо била сигурнија опција!

Било је тренутака када ствари једноставно нису имале никаквог смисла, као кад сам морао да одем на аеродром да резервишем лет, једноставно зато што онлине системи нису радили. Када сам стигао тамо, запослени су морали да раде између три рачунара да би заиста резервисали карту, пошто је сваки био мало сломљен, али је и даље радио за један аспект процеса резервације. Искушење је трајало сат и по, али то је била само норма.

Наручи храну два сата пре него што је пожелиш, јер траје само тако дуго. Неколико мојих пријатеља који су возили аутомобил морали су да плате новчану казну полицији зато што су на задњем седишту имали торбе и “седишта су за људе, а не за торбе”.

Такав је Мозамбик. То је фрустрирајуће и тешко на тако много начина, а ипак је тако запањујуће и пуно осмеха. Толико сам научио о култури, хуманости и стрпљењу док сам био тамо. Пустили су ме на начине који се једноставно не дешавају у Европи или САД-у. Људи би ме позвали да ми покажу “прави Мозамбик”, а ја бих плесао ноћ и завршио са шачицом нових пријатеља. Нигде није било толико изазовно и награђивано све у исто вријеме.

Бонус је био тај што сам све те проналаске направио на бијелим пјешчаним плажама с аквамаринским водама пуним китова ајкула и ђаволских зрака. Трешња на врху је била да сам плаћао мање од еквивалента од $ 30 по дану за ту привилегију.

Земља није то страшно, и сигурно није било скупо као што су ме огласне табле навеле да верујем (Мозамбик је једина земља коју сам посетио, а која ми није наплатила дупло за једну девојку у приватном бунгалову!). Било ми је драго што нисам допустио да моја претерана машта и ирационалан страх победе.

Знам да путовање негде до сада, са ограниченим доступним информацијама, може бити веома нервозно. Сложио сам то с чињеницом да сам путовао у "застрашујућој, застрашујућој" Африци, и то постаје још застрашујуће.

Међутим, још једном сам показао да је допуштање страха да смета ономе што би могло бити дивно искуство путовања погрешно. Имао сам прилику да упознам невероватну екипу, и најважније од свега, да преузмем изазов соло и да је доминирам. Имао сам још једну прилику да докажем себи да сам способан и да ипак волим соло путовања. Упознао сам нову земљу коју мало људи посећује интимно, а добра времена далеко, далеко надмашују лоше, десет пута. Не, пута милион. Исто се може догодити и вама.

Потребно је само мало храбрости, убити чудовиште страха и самопоуздање у себе.

Кристин Аддис је самостални женски стручњак за путовања који инспирише жене да путују свијетом на аутентичан и авантуристички начин. Бивши инвестициони банкар који је продао све своје ствари и напустио Калифорнију 2012. године, Кристин је соло путовала свијетом више од четири године, покривајући сваки континент (осим Антарктике, али је на њеној листи). Скоро ништа не може покушати и готово нигдје неће истражити. Више о њеном размишљању можете наћи у Бе Ми Травел Мусе или на Инстаграму и Фацебооку.

Цонкуеринг Моунтаинс: Тхе Гуиде то Соло Травел

За комплетан А-то-З водич по соло женским путовањима, погледајте Кристинову нову књигу, Цонкуеринг Моунтаинс. Осим што се расправља о многим практичним саветима припреме и планирања вашег путовања, књига се бави страховима, безбедношћу и емоционалним забринутостима које жене имају о самом путовању. Има преко двадесет интервјуа са другим женским путописцима и путницима. Кликните овде да бисте сазнали више о књизи, како вам она може помоћи, и можете је почети читати данас!

Погледајте видео: A Fistful of Dollars 1964, Director Sergio Leone Multi Subs (Август 2019).