Травел Сториес

Како испланирати путовање до мјеста за које не знате ништа

Ове недеље идем на Шри Ланку и, ван неколико чињеница које сам покупио читањем вести и разговора са пријатељима током година, недавно сам схватио да знам шокантно мало о земљи. Знао сам да су некада владали Британци, дошло је до дугог сукоба између Тамила и Синхалесе, земља производи много чаја, има изванредно укусну храну, њен главни град је Коломбо, а ту су и неке невероватне џунгле и плаже истражите.

Али, изван тог површног разумијевања, нисам знао ништа.

Нисам могао да вам кажем да ли је земља јефтина или јефтина, шта да видите, једна позната рушевина, безбедносна питања, где је популарно, како се кретати, шта је њихова валута или култура, или било шта између.

Шри Ланка ми је била празна плоча.

То ме нервирало.

Иако немам намеру да планирам путовања сваки дан или тренутак по тренутак, никада не волим да одем негде слепо - то је сигуран начин да се исчупате, поједете погрешну ствар, разболите се, направите културни фаук пас, и обично имају нешто лоше. Знање је моћ, и с обзиром да је толико информација о томе доступно на интернету, осјећам се као да идем негдје без било који разумевање тог места показује лењост у планирању и знак неквалификованог путника.

(Опширније: 12 ствари које не треба да урадите када путујете и 27 правила која не нарушавају ваше путовање)

Дакле, пре него што сам пре две недеље одлетела у Дубаи, села сам да испланирам пут до ове потпуно нове дестинације. Нормално, ако имам довољно основног разумијевања мјеста, једноставно га крилим - био сам у сусједним земљама, познавао људе или сам довољно читао да имам идеју. Шри Ланка је тражила неки посао.

Како сам планирао путовање на Шри Ланку

Суочен са јазом у знању, ево шта сам урадио да га попуним:

Прво сам купио Роугх Гуиде то Сри Ланка. Мислим да су водичи и даље важни за путнике. Иако су њихове практичне информације често застарјеле, обожавам да их прегледам како бих добио преглед како се кретати, обликовати идеје о томе што видјети и радити, предложити итинерере и погледати карте и истакнута мјеста. Помаже ми да саставим темељ мог планирања. Осим тога, ту је само нешто угодно у вези држања књиге и истицања мјеста на којима читање блога на Исланду не нуди!

Друго, говорећи о блоговима, и ја сам их тражио. Водичи су добра основа, али блогови могу попунити много празнина. Можете пронаћи најновије информације и одредишта која се налазе изван пута и постављати питања блогерима. Тражио сам, читао и тражио нешто више за садржај и приче које су ми дале смисао одредишта. За референцу, ово су постови на блогу које сам прочитао:

Треће, питао сам пријатеље и породицу за њихов савјет (или ако су знали некога ко би ми могао дати савјет). Испоставило се да сам имао неколико пријатеља који су недавно били тамо и неколико са породицом тамо. Дали су ми савете, савете и сугестије о хотелима и ресторанима, а они су ме повезали са члановима породице. Сада, када слетим, имам неке људе да остану, да ми покажу околину, и помогну ми да се смјестим. Ништа није боље од локалног домаћина!

Четврто, питао сам ову заједницу. Са толико људи који читају овај блог, схватио сам да би неки били тамо. Твеетинг, Фацебоокинг и моје постове на блогу произвели су налет порука са савјетима и савјетима, а неке од локалних људи који су се жељели састати. Било је невјеројатно корисно, а сада имам неке људе с којима се могу дружити кад одем!

Пошто нису сви блогери, ја бих предложио Цоуцхсурфинг као алтернативу. Овај сајт постоји да би повезао путнике и локално становништво, а постоји веома активна заједница у Шри Ланки.

Коначно сам купио књиге. Као што сам рекао у прошлости, не можете знати мјесто ако не знате његову повијест. Дакле, са дугим летом, купио сам две књиге о историји Шри Ланке тако да могу боље да разумем богату историју земље:

(Белешка: Управо сам почела читати ове књиге, па вам не могу рећи како су још! Али, осим што купујем књиге, у водичу читам и Википедију земље и секције историје. Они нису свеобухватни, али за општи преглед, они раде трик!)

Разговор са пријатељима, породицом, читаоцима и блогерима сада ми је дао смисао дестинације: приступачно, сигурно мјесто с пријатељским мјештанима, укусном храном и спорим пријевозом. "Свако је невероватно леп и користан, али немојте очекивати да ћете брзо стићи ако не изнајмите возача", био је уобичајени рефрен.

****

Први пут након дуго времена идем на мјесто о којем не знам ништа. Ја ћу бити риба из воде ... и одушевљена сам! Једва чекам да покушам да направим руксак и поново схватим ствари на путу! Шри Ланка види много туриста и није у потпуности “изван утабане стазе”, али је другачије за мене.

Сигуран сам да ће се моји планови, путања и идеје промјенити када дођем до темеља. Али од сада, осећам да имам бољу идеју о томе у шта се упуштам. Имам осећај шта да очекујем и то ме чини мало пријатнијим у посети. Никада не знате какво је то мјесто до тренутка одласка, али сада слика Шри Ланке није потпуно замагљена - она ​​је постала много више фокусирана.

Посјетити мјесто о којем мало знате у регији у којој сте били може бити застрашујуће. Ићи на неко потпуно друго мјесто, гура вас из ваше зоне удобности и то може бити лукава ствар. Чак и после десет година путовања, још увек имам малу дозу страховања пре него што одем. Наравно, она нестаје тачно када се спустим и мислим: "О чему сам се толико бринуо?" Али постоји глас у позадини мог ума који понекад иде "Јеси ли сигуран да желиш то да урадиш?"

Мало истраживање да би се схватило место утишава тај глас.

Не ради се о заказивању свих ваших дана и свих ваших активности. Те ствари треба да се ураде након што се додирнете на основу тога како се осећате сваки дан. То је једноставно зато што сте више информисани о дестинацији коју посећујете.

Јер паметан и информисан путник је бољи путник.

Има још много тога да се научи о Шри Ланки, али сада се не осјећам као да сам потпуно изгубљена или неупућена у то мјесто.

Погледајте видео: John Hunter: Teaching with the World Peace Game (Септембар 2019).