Травел Сториес

Тајни базен водопада Куанг Си

"Да ли желите да нам се придружите сутра да видите водопаде?" Питале су девојке преко стола.

"Наравно!" Одговорио сам.

И, баш тако, кренуо сам према славним водопадима Куанг Си у Луанг Прабангу са три девојке које сам срео за вечером.

Прошећите око Луанг Прабанг-а више од две секунде, а десетине тук-тук возача ће вас питати да ли желите да одете до водопада.

А они значе само једно: Куанг Си.

У граду који нема много посла (што је благослов), то је најпопуларнија атракција за путнике.

Водопади су били наведени у мом водичу као "обавезна ствар", а сваки путник с којим сам разговарао прије него што је посјетио град рекао ми је да нећу видјети падове.

Нормално, када толико људи тако ентузијастично говори о неком мјесту, постајем скептичан. Мислим да ће ово бити туристичка замка. Биће то једно од оних предивних места тако преплављених гужвама које се гурају за савршени сеп, нећу моћи да побегнем за тренутак спокојства.

Али ја неизмерно волим водопаде. Невероватно су умирујуће.

И тако, након што сам се пробудио рано ујутро, чекао сам на одговарајућем мјесту за састанак са мојим новим пријатељима. Како су каснили, ово ми је дало времена да се договорим са једним од многих тук-тук возача који су седели око главне кружне раскрснице. Један је дошао до мене и почели смо да плешемо: ми смо се цјенкали, шалили, подигли руке у фрустрацији, отишли, а онда смо дошли до цене коју је претварао да је пренизак и знао сам да је још увек превисок.

Након што су моји пријатељи стигли, укрцали смо се у наш заједнички такси са још неколико странаца и одвезли сат ван града до водопада. Ваздух се хладио док смо пролазили кроз мале прашњавим градовима, прошлим школама у којима су деца играла и вриштала напољу, и предивне статуе Буде, пиринчана поља и зелене планине у даљини. То је био мој први прави поглед на Лаос откако сам слетио претходне ноћи. Постојала је једноставна, нетакнута лепота.

По доласку и плаћању наше улазне таксе од 20.000 кип ($ 2.50 УСД), прво смо се зауставили у чувеном уточишту медведа. Азијски црни медведи, или месечеви медведи, су угрожена врста, јер се њихова жуч користи у кинеској медицини да "ублажи унутрашњу топлоту" (такође је прописана за све, од мамурлука до рака и налази се у заједничким производима за купање). Ово светилиште их спашава и садржи 23 медвједа којима је сада дозвољено да лутају и уживају у животу изван кавеза. Због тога сам желела медведа. Били су тако слатки и крзнени. Само погледајте:

Гледали смо их како се пењу горе-доле по дрвећу, играју се међусобно и пију воду. Колективни “Авввв” је пометио посматраче сваки пут када је медвед дошао у близину.

Док смо јурили, наставили смо према водопадима, жељни купања.

Куанг Си је дивовски водопад који тече кроз џунглу богату кречњаком и испушта се у низ од три лагано каскадна базена. Од најнижег, сваки базен изгледа као корак на путу до светог храма.

Легенда каже да је мудар старац призвао воду копајући у земљу. Тада је златни јелен направио свој дом под стијеном која је вирила испод нових вода. Одатле долази име Куанг Си: куанг значи јелен, а си значи копати.

Почели смо на најнижем базену и лутали према водопаду. Док пролазите кроз и око сваког базена, осећате се као да сте се нашли у бајци, са водом која тече преко белих кречњачких стена у аквамаринске базене окружене тропским стаблима која пуштају праве количине светлости. Што се више приближавате водопаду, то је више група људи које сам видио, пливајући под слаповима, ходајући по стијенама и узимајући бескрајне слике.

Загледавши се кроз гужве и тихо псујући у нади да ће се извући из фотографија које сам покушавао да узмем, нисам могао а да се не дивим како је та сцена била лепа. Сви су били у праву: ово место је морало да се види. Гледајући у плаво-зелену воду док је падала преко ивица камења, док је светлост бацала етеричан сјај на сцену, гужве и бука нису могли одузети од лепоте овог места.

"Да идемо на пливање или на пјешачење?" Упитао сам дјевојке.

"Хајдемо још мало."

Наставили смо даље, дивимо се сваком базену док коначно не стигнемо до водопада. Док се вода спуштала у бујици звука, гледали смо с испуштеним вилицама. Какво дивно место за гледање! Овај водопад се пробија кроз џунглу као бритва. Нисам могао да схватим колико је то интензивно и дивно изгледало.

Са десне стране падова, попели смо се по блатњавом, запуштеном, излизаном трагу који је често захтевало мало вештине планинарства. Наша награда је била врх и спектакуларан поглед на долину. Шетали смо по врху ограђеног водопада, газећи кроз базене и прелазећи уске стазе. Био сам запањен колико је мало људи упоређено са доњим. Иако су базени испод били испуњени људима, једва да је један дио њих дошао да ужива у погледу.

На рубу смо заузели огромно пространство Лаоса. Испустио сам звучну "вау". Нисам имао појма како је зелени Лаос. Стајали смо тамо и буљили.

Када смо се спремали да се спустимо, дошла је пријатељица девојчица и питала да ли су нашли улаз у тајни базен.

"Какав тајни базен?" Питали смо у хармонији.

Рекао нам је да је даље, низ пут којим смо се већ попели, био скривени улаз у базен средње разине који је био готово празан. Није био у могућности да то уочи и жели нашу помоћ. Девојке су хтеле да се придруже, и иако сам се загрлио (као што сам био гладан), сложио сам се и вратили смо се назад како смо дошли да потражимо тај скривени улаз.

Док смо се спуштали, шпијунирали смо оно што је изгледало као још једна мала стаза у шуми, блокирана оградом од бодљикаве жице. То је било место где ми очигледно нисмо припадали, али постојала је и рупа која нас је позвала даље. То мора да је то, мислили смо.

Попели смо се кроз прву баријеру, а затим још једну да бисмо ходали стазом. За минут смо дошли до тајног базена. Испред мене је био аквамарин испод слапа који је засјао залазећем сунцу дана. Зраке свјетлости пробијале су се кроз густо дрвеће и стварале још више бајковито окружење од оног испод. Окружена џунглом, као да смо имали свет за себе. Нема тоутс, нема гужве, нико не фотографише - само нас је неколико уживало у овом поклону од природе.

Али тајни базен није био у потпуности тајна. Шездесет других неустрашивих певачица пливало је около.

"Нема везе", помислио сам. Требало ми је да се охладим након дугог пута на врућем сунцу. Након дугог, врућег дана планинарења, вода, иако хладна, била је освјежавајућа, и након неколико минута, моје тијело га је загријало. Вода је била довољно дубока да се плива около, и играли смо се у базену и отишли ​​до ивице, где смо пронашли малу полицу да седимо, гледамо доле и шпијунирамо туристе испод, који нису били свесни тога посебно место изнад њих.

Након играња за оно што се чинило као минута, али је било стварно сати, направили смо наш повратак са довољно времена да једемо у једној од штандова који су водили пут прије него што је стигла наша вожња. Уживали смо на пикантним роштиљем, лепљивом пиринчу и сом таму (зачињена салата од папаје). Пилетина је била припремљена до савршенства, са кожом праве количине хрскаве, а лепљиви пиринао је упијао савршено заслађени сом там.

Неколико дана касније вратио сам се са новим пријатељима и показао им не баш тајни базен пре него што сам се поново појео на пиле. Куанг Си је био невероватно други пут.

Логистика
Долазак у Кунаг Си је једноставан. Само покупите тук-туке из центра града у Луанг Прабангу. Одлазе кад год пожелите и коштају око 30-40,000 кип. Побрините се да планирате свој дан за најмање четири сата на самом паду. Цена улазнице је 20.000 кип ($ 2.50 УСД). Да бисте дошли до тајног водопада, слиједите горе наведене упуте.

Кокошињац нема право име, али када изађете из водопада, то је трећи ресторан са ваше леве стране са шталицом за воћни сок. Пиле кошта 15,000 кип.