Травел Сториес

Како путовати око Мадагаскара

Мадагаскар. То је више од погрешног (али забавног) ДреамВоркс филма. Смештено на источној обали Африке, ово острво, скоро величине Француске и треће по величини у свету, има популацију од преко 20 милиона, али годишње види само око 325.000 туриста.1 Тамо сам провео две недеље са Интрепид Травел Травел-ом и био сам изненађен колико је мало туриста било (помислио сам - без података да их подржим - да ће бити много више), као и колико је земља била тешка путовати унаоколо. Цесте су стварно, стварно лоше. Може потрајати и до осам сати да бисте отишли ​​250 км (155 миља) - и то је на добрим путевима!

Али ускоро је постало јасно зашто је мало туриста: долазак у земљу је скуп, постоји врло мало информација о томе онлине, мало организованих активности, и само неколико хостела, туристичких информативних центара, корисних знакова, или било чега што би се сматрало “туристичка инфраструктура” (и нажалост, веома мало инфраструктуре). Мадагаскарски туризам служи старијим Европљанима који посјећују скупе плаже или организоване туре, крећући се по земљи у малом балону. Нари бацкпацкер сам видио на мом путу.

Мадагаскар је сирово, једва истражено место. То је на радарима за неколико људи, а сумњам да ће бити за неко време, чинећи сада идеално време за одлазак. То је јефтино (када стигнете тамо), ваши туристички долари могу створити стварно позитиван утицај, а ту је и мало гужве и много слатких лемура и величанствених пејзажа, које добијате практично за себе!

Како да стигнемо тамо

Прво што треба да знате је да долазак на Мадагаскар није лак: постоји само један дневни лет из Јоханесбурга, Аир Франце има један дан из Париза, а само турски, кенијски и Етхиопиан Аирлинес имају летове који повезују друге дестинације.

Скочио сам у авион за Јоханесбург ($ 630 УСД за Нев Иорк до Јоханнесбурга, а затим даље у Беч), али то је била глупа ствар. С обзиром на цену летова из ЈНБ-а на Мадагаскар (платио сам $ 800 УСД за повратно путовање), завршило је са трошком више од резервације директне карте за Мадагаскар.

Био сам прилично глуп да не тражим довољно летова унапред и чекам до последњег тренутка, али чак ни "резервација паметних" не значи да ћете наћи договор. Ево графикона за децембар и јануар (ово је мало јефтиније јер нису у последњем тренутку и ниска је сезона):

Тражите најмање $ 500 УСД за повратак авионом из Јоханнесбурга. Из Париза, Аир Франце нуди директне повратне летове за око 800 УСД. Ако идете из САД, плаћате око $ 1,200 УСД за повратну карту. Имајте на уму да су то летови ниске сезоне (октобар-април). Током главне сезоне (такође у сушној сезони), летови су ближи 2.000 УСД за САД и 1.200 УСД из Европе. Из Канаде? Цијене крећу око $ 1,200 ЦАД у ниској сезони.

Међутим, то нису све лоше вести. Постоји неколико прилика за хаковање путовања. Уз неко планирање, можете наћи наградни лет. Потребно вам је само 30.000 миља у сваком правцу од Европе, а Аир Франце има пристојну доступност (али ако пропустите опцију од 30.000 тачака, гледат ћете 60-90.000 бодова у сваком смјеру). Унитед има врло спорадичне авионе за партнере који почињу на 40,000 миља у сваком правцу, али, нажалост, ниједан лет од Јоханнесбурга до Мадагаскара се не може резервисати по бодовима. Ево шта мислим:

Дакле, потребно је мало посла да би се стигло тамо, али ако можете спојити неке летне понуде (погледајте Сцотт'с Цхеап Флигхтс, Тхе Флигхт Деал и Холидаи Пиратес), као и миљу могућности, можете смањити трошкове до приступачног (исх) ниво.

Како доћи до Мадагаскара

Организовани обиласци су најчешћи начин посете земљи. Један водич ми је рекао да око 80% посетилаца долази на организоване туре, а осталих 20% да унајми приватног возача. Већина туриста је старија, веома јака европска публика. Претпостављам да већина млађих путника остаје подаље јер је долазак у земљу и обиласци тако скупи и нема много информација о Мадагаскару.

Али промијенимо то и разговарамо о томе како посјетити земљу:

Организовани обиласци
14-дневна тура кошта $ 2,500-4,000 УСД. Ви ћете остати у хотелима средње класе (приватна купатила, топла вода, доручак, а можда чак и базен) и имати свој аутобус са возачем и локалним водичем. Такође ћете добити приватне водиче у сваком парку који ће вам објаснити шта видите, помоћи у уочавању животиња и дати неки додатни контекст дестинацији. Већина тура прати исту руту, ударајући све велике паркове и дестинације у центру земље, са додатим плаћеним додацима другим деловима земље.

Отишао сам са Интрепид Травел Травел-ом на његово искуство Мадагаскар турнеје као дио партнерства с мојим страницама. Наш водич Патрик је био феноменалан ресурс, који је одговарао на сва моја питања, пружао савете и давао савете о томе шта да видим и урадим у овој земљи која нема довољно ресурса за истраживање.

Да је то до мене, ја бих више фокусирао на путовање. Мислим да Интрепид Травел понекад покушава да уради превише; на пример, пут у Иле Саинте Марие додаје много времена у аутобусу. Иако ми се свидјело све што смо радили, вољела бих да је било више времена у посјету сваком мјесту и мање времена за вожњу.

Идете сами
Мадагаскар је тешко место за соло. Мало туристичке инфраструктуре или хостела (што има смисла имајући у виду колико су јефтини хотели и пансиони), информације су ограничене, а јавни аутобуси не иду у многе градове и националне паркове. И ти ћеш морати да знаш француски, јер се енглески једва говори. По мом мишљењу, ово чини веома напорним да се крене без икакве помоћи.

Али, можете ли сами путовати? Наравно - иако мало људи то чини, могуће је обићи соло. Али мислим да би требало да будете искусан путник, стварно ОК да будете избачени из ваше зоне удобности, и да апсолутно не журите, јер ће за добијање буџета требати времена. Пошто су путеви заиста лоши, прелазак из тачке А у Б је изазов. У јавном таксију (мали комби спакован на шкрге са људима), полако се крећете. Аутобуси иду када су пуни. Нема постављеног распореда. Понекад се појаве; чешће него не, немају.

(Међутим, с обзиром на стање аутобуса и број људи у које улазе тамо, плус број несрећа на путу, нисам сигуран да бих чак ни ушао у један. Не бих желео да потрошим 24 сата као пилетина у комбију без климатизације (а понекад чак ни прозори).

Изнајмљивање аутомобила и возача кошта $ 50 УСД дневно (или нешто више ако желите 4ВД) и најпопуларнија је опција за људе који желе да иду сами (а не желе да чекају аутобусе). Док сте могли сами да возите, већина компанија које сам гледала захтева да возач иде са вама.

Такође можете летети око острва, али постоји само једна авиокомпанија (Аир Мадагасцар), а већина рута кошта око 200 еура по нози.

Одлазак са током је кључан ако желите да путујете соло. Или морате да изаберете малу површину да покријете или да имате месец или више издвојено да темељито истражите Мадагаскар.

Па, шта би требало да урадите?

Ако заиста тражите неко издржљиво, старо-школско самостално путовање, Мадагаскар је мјесто за то. Ако имате пуно времена и спремни сте за прави изазов, идите соло, али дајте себи довољно времена да то учините - и учите француски! (Стварно не могу нагласити потребу за познавањем француског језика. Изван великих градова и неколико туристичких подручја, енглески се једва говори.) Покрићеш мало више земље и имаш много више слободе ако унајмиш ауто и возача. У близини има много јефтиних пансиона и ресторана, тако да нећете морати да гледате далеко и широко да бисте имали место за боравак или оброк.

Ако не тражите такву врсту суровог искуства и желите нешто организираније, турнеја је најбоља - и заиста једина - опција. Желео сам туру да ми помогне да добијем земљу и да одговорим на сва моја питања о земљи. Осим тога, не говорим француски и нисам имао пуно времена. Турнеја је била одлична оријентација према земљи која ми је била енигма. Био је то диван начин за упознавање људи у дестинацији са неколико независних путника. (Једна ствар коју треба запамтити је да је клијентела тура овдје старија, а туре се прилагођавају томе у њиховим итинерарима, активностима и смјештају. Туре овдје нису дизајниране за активне Бацкпацкере.)

Да сам се вратио, отишао бих сам и истражио се аутомобилом, али ми је драго што сам отишао на турнеју приликом моје прве посјете.

Да ли је Мадагаскар сигуран?

Када сам лутао около, никад се нисам осећао несигурно. Била сам више радозналост него било шта, јер виде тако мало туриста, поготово оних који се нису укрцали у аутобус. Много је просјака, посебно деце, и мораш да наставиш да кажеш не и да одеш. Таксисти овде узимају не за одговор и нико вам стварно не греши.

С тим у вези, криминал је распрострањен у цијелој земљи, и ниједан мјештанац којег сам познавао није препоручио излазак након мрака. Они то чак ни не раде. У ствари, многи хотели у главном граду Антананарива унајмљују пратњу да одведу људе из хотела до барова или ресторана.

Током дана, а посебно у мањим селима, ходање је савршено добро. Ноћу бих користио много више опреза, посебно у главном граду.

Какве су цене?

Иако је долазак у земљу скуп, када сте тамо, све је невероватно јефтино. Ваш новац иде дуг, дуг пут у Мадагаскар. Отишао сам на локално тржиште и потрошио 100 АРИ на пролећну ролну. Након што сам схватила да има 3.000 АРИ за долар, то је значило да сам платио само три цента. Док сам још био гладан, купио сам још 15.

Чак и када једете у хотелским ресторанима, туре иду, већина оброка није већа од 4 УСД. У редовним, локалним ресторанима, они су пола те цијене.

Мадагаскарска храна је углавном пилетина, зебу (врста стоке), свињетина, варива и пиринач. ЛОТС ОФ РИЦЕ. (Донесите Зебу у гулаш. Боље је тако.) У овој земљи има и доста изненађујуће добре пице. Свакако ћете морати да знате француски ако идете на мјеста која нису међународна (или путујете изван градова).

Чак и на путу, има много ресторана (опет, знајући да ће француски кључ бити овде, посебно изван главног града Антананариво). Хотели су 20-50 УСД по ноћи (на јефтинијем подручју изван главног града). Можете лако пронаћи смештај на боокинг.цом. На том вебсајту постоји много смештаја.

Ево неколико типичних цена:

• Оброци у ресторанима који служе туристима - 10.000-25.000 АРИ ($ 3-8 УСД)
  • Оброци у редовним локалним ресторанима - 3,000-6,000 ($ 1-2 УСД)
  • Уличне грицкалице - 10-200 АРИ (до 5 центи у САД) (обавезно пробајте нем (пролећне ролнице). Они су невероватни!)
  • Смештај - 65,000-160,000 АРИ по ноћи ($ 20-50 УСД)
  • Аутомобил са возачем - 160.000 АРИ на дан ($ 50 УСД)
  • Цијене намирница - 10.000 АРИ (3 УСД) (То би вам донијело килограм риже, неки зебу и разне врсте поврћа.)
  • СИМ картица - 3.100 АРИ ($ 1 УСД) за СИМ и 25.000 АРИ ($ 8 УСД) по гиг података.
  • Улазнице за парк - 55.000 Ариари ($ 17 УСД) и водичи почињу од 20.000 АР ($ 6 УСД)

***

Мадагаскар је био предивна, сирова и очаравајућа земља. Нема места као што је то на земљи. Далеко од туристичке стазе, ово је дестинација у којој се може истражити ваша унутрашња Индиана Јонес или Антхони Боурдаин. Тако ми је драго што сам отишао, и мада стара изрека путника каже: "Једва чекам да се вратим", претпостављам да ће моја посета Мадагаскару бити једина у мом животу. Надам се да грешим, али имајући у виду потешкоће да дођем до њега, то заиста може бити путовање у живот једном.

И надам се да ћете успети у свом животу!

1 - Званична статистика је 293,000, али сам видио више и ниже бројке па размотрите ову процјену. Линкови: Извор и извор

Белешка: Отишао сам на Мадагаскар са Интрепид Травел-ом као дио нашег сталног партнерства. Плаћали су турнеју и моје трошкове током путовања. Платио сам своје летове за и са Мадагаскара. Они нуде читатељима 10% попуста на туре, па кликните на линк и уштедите на следећем путовању.

Ноте 2: Као што је неко истакао, постоји неколико хостела у земљи. Не знам зашто се нису појавили на мојој ранијој претрази, али сам измијенио чланак из "нема хостела" у "неколико хостела". Моје извињење за претходне неточне информације.

Погледајте видео: Pet rajskih ostrva 3. - Madagaskar - Prirodni raj u Indijskom okeanu HR (Август 2019).