Травел Сториес

Разговор обично почиње овако:

"Идеш у Норвешку?"

"Да, неколико недеља."

„Мораш да идеш у Берген. То је једноставно невероватно. "

Без обзира на кога сам поменуо путовање у Норвешку, они би говорили о томе да су Берген узбуђени као што су видјели прекрасне норвешке фјордове. Нисам знао шта да очекујем од Бергена, али пошто су се сви чинили да га хвале, моја очекивања за изврсност су била прилично висока.

И када сам изашао из жељезничке станице и отишао до хотела, одмах сам могао видјети зашто: Берген је лијеп.

Компактни град смјештен између двије планине, центар Бергена испуњен је повијесним цигленим и дрвеним зградама, кривудавим каменим улицама, огромним централним парком, готичким црквама и малим трговима. У луци се налази рибарница на којој можете јести неке од најбољих риба у земљи.

Нажалост, имао сам само два дана у Бергену. Са толико посла у граду, имао сам мале шансе да истражим шире подручје и прекрасне фјордове изван града. Међутим, успио сам испунити своја два дана неким чудесним локацијама. Моји врхунци су следећи:

Рибарница - Бергенова рибарница је кулинарска посластица. Смештен у самом центру града на обали, лако га је посетити. Тамо су продавци цијели дан, иако ћете наћи више ујутро. Према норвешким стандардима, риба је јефтина, али је и даље скупа када се претвори у УСД. Искористите предности продаваца, који су више него срећни да дају бесплатне узорке ако желите само укус. Пазите да пробате лососа и кавијар. (Ипак бих прескочио кавијар са харингама. Није било тако добро. Врло, врло слано.)

Бригген - Бриген ("пристан" на норвешком) је један од најстаријих делова Бергена и састоји се од прелепих Хансеатских зграда из 14. века, укључујући и неке од неколико преосталих дрвених конструкција. Постоји много уских уличица и стаза за лутање. Већина зграда су сирове туристичке продавнице, али велики дио столарије је оригиналан и прилично је невјеројатан. Ту је и музеј који ће вам испричати о животима трговаца из 14. века.

Росенкрантз Товер - Налази се у тврђави у луци, овај торањ датира из 1270-их. Кула је продужена неколико пута, а Ерик Росенкрантз, који је био гувернер током 1500-их, проширио се. Садашња изложба је заиста добро направљена, а на последњем спрату се налази доста историје о дворцу и краљу Хокону. Можете ићи ван на највишем кату за добар поглед на град.

Хоконова дворана - Ова краљевска резиденција и дворана за банкете изградио је краљ Хокон Хоконссон негдје између 1247. и 1261. године. Налази се у истој тврђави као Росенкрантзова кула и више се не користи, осим у посебним приликама. Већи део хале је уништен у Другом светском рату, али оригинални зидови још увек стоје. Импресивно је проверити.

Музеј Бергенхус Фортресс - Музеј тврђаве није музеј о тврђави. Уместо тога, њени експонати су се фокусирали на жене у Норвешкој и отпор Бергена нацистима. Изложба жена може бити добра, али све је на норвешком, тако да не знам. Међутим, изложба нацистичког отпора била је на енглеском и врло детаљна и садржавала је много слика. Повијест ме је вољела. Научио сам пуно.

Музеји уметности - У близини парка у центру града (што је такође невероватно), постоје три музеја уметности које вреди посетити ако се бавите модерном и савременом уметношћу. Музеји су мали и неће вам сметати. Међутим, они садрже уметност познатих Норвежана, као и нагињање ка модернијој уметности.

Олд Берген Мусеум - То је музеј на отвореном са више од 40 дрвених кућа које представљају архитектуру Бергена током 18. и 19. века. Простор је отворен током цијеле године и слободан за посјету; међутим, вођене туре нису. Не налази се у центру града, већ се лако вози аутобусом.

Флøибанен - Флøибанен је воз који вас води горе у близини центра града, гдје можете уживати у прекрасном погледу на град, луку и фјордове. На врху је ресторан, али није јефтин. Међутим, провео сам доста времена тамо само дививши се у граду и фјордовима.

Пошто сам имао само два дана у Бергену, нисам могао да видим већи део околног фјорда. Међутим, ако овдје проведете неколико додатних дана, препоручио бих да се излетите у планине, резервирате крстарење бродом по фјорду или посјетите неке од старих повијесних двораца на селу.

Реч упозорења: Берген је такође познат по томе што има 270 дана кише годишње, а ниједан од 90 дана сунца није наступио док сам ја био тамо. Међутим, чак и кроз кишу и облаке, заиста сам волио Бергена. Покушао сам да се одупрем скакању на "Берген је тако невероватан" бандвагон, али са тако лепим градом, било је тешко то урадити. Берген је забавно место, са пуно историје и одличном храном. Покушао бих што сам могао, упао сам у "Берген је страва" публика. Мислим да је, поред Стокхолма, Берген мој омиљени скандинавски град. И то много говори.

Белешка: Туризам Норвешка ми је обезбиједила бесплатан смјештај и туристичку картицу за бесплатан улазак у атракције док сам био тамо.

Фото: 1, 2

Погледајте видео: Black Sabbath - "Paranoid" Belgium 1970 (Јули 2019).