Травел Сториес

11 разлога зашто сам се заљубио у Мароко

Посјет Мароку био је мој сан колико се сјећам. Одувек сам желео да возим камилу, видим пустињу, истражујем медине у лавиринту и пијем чај са Берберсима.

Док сам једно јутро стајао изнад Сахаре, дивио се ритмичким, валовитим динама пустиње, схватио сам да се мој сан остварио.

На око миља, дине су се котрљале попут црвених таласа у мору. Возио сам камилу до места где сам те ноћи гледао милион звезда, осмехујући се на чињеницу да јесам коначно негде где сам сањао под истим звездама хиљадама километара далеко.

Две недеље сам путовао земљом по обиласку Интрепид Травел'с Бест оф Мороццо и уживао у кускусу, пио своју телесну тежину у чају од менте, хиковао и упијао призоре и звуке Марока.

Од свих тих тренутака, ово су била моја омиљена искуства са путовања:

Цамел треккинг у Сахари

Иако желим да још увек возите старе камилице из Марока у Египат, настанио сам се једну ноћ под звездама. Испоставило се да је вожња камиле сат времена прилично неугодна, али гледајући предивну боју пустиње блиско и лично, камповање с бедуинима, и гледање у милион звијезда без свјетлосног загађења учинило је да се све исплати. У пустињи је сабласна тишина када се ветар смири и осећаш велики осећај мира, само седиш и живиш у природи.

Занимљивост: Пала је киша док сам био у пустињи. Била је луда, луда муња - једна од најинтензивнијих коју сам икада видео. Грмљавина грмљавине звучала је као да се гаси милион бомби, а муња је претворила ноћ у дан. Није падала киша током целе године, али те ноћи се небо отворило на тренутак да испусти сав свој бес. Сурреал.

Походите планине Атлас

Планине Атлас покривају већи део Марока, а ми смо провели доста времена у ниским, средњим и високим деловима опсега (тешко је не). Најдражи део ми је био када смо прелазили асортиман Хигх Атласа, пењући се на сат времена до мале сеоске куће, гдје смо одсјели ноћ са локалном породицом (која нам је кухала најукуснију тагине вечеру и берберски омлет путовања).

Дошавши рано и одлазећи касно сутрадан, имали смо довољно времена за пјешачење и истраживање околине. Волим добар излет, па сам уживао у могућности да заиста изађем у природу, прођем кроз корита река и видим Мт. Тоубкал (највиши врх Северне Африке) у даљини. Поред пута камиле, ово је било моје омиљено искуство.

Јести у Цафе Цлоцк

Препоручена за мене од стране многих људи и са локацијама у Маракешу и Фезу, ова кафе са западним утицајем је позната по гигантском и укусном камилином хамбургеру (који има много укуса као пикантна шаварма). Храна је одлична: хамбургер, зелени смоотхиес, и мелти-ин-иоур-моутх маст коксук су били тако задовољавајући да сам јео овде два пута. А у лудим и хаотичним мединама сваког града, кафићи пружају оазу мира, где се можете напунити, користити Ви-Фи и охладити се клима-уређајем. Они такође нуде часове кувања и редовне догађаје на свакој локацији!

Губимо се у мединама

Медине су историјска срца сваког града у Мароку: дио стамбеног простора, дио трговачког центра, дио тржишта хране. Овде ћете наћи увртање и окретање улица где продавнице, ресторани, пијаце, и куће све линије улицама у зградама наизглед преблизу заједно и превише стара да остану горе још дуго. Као неко ко воли да се изгуби, медине су рај. Проводио сам сате лутајући кроз њих, правећи право окретање, удвостручујући се назад, шетајући плазама и улицама које су ми изгледале познате и проналазиле свој пут, само да би се намјерно изгубиле изнова. Они су били лабиринт који сам волио покушавати ријешити док сам пио чај, јео укусну и мирисну храну и гледао знаменитости.

Опрез: Фез је помало нејасан и несигуран, тако да не идите предалеко од утабане стазе. Држи се улица са много људи. Имао сам неке блиске позиве у којима су били џепари и потенцијални пљачкаши.

Екплоринг Волубилис

Главни трговачки центар и најјужније насеље у римско доба, Волубилис је један од најбоље очуваних (и најмање посјећених) рушевина у свијету. Открио сам да је то празно од туриста, није изграђено, и отворено на начин који вам стварно омогућава да се приближите и видите структуре, а да не будете иза десет метара од баријера и гужве. Већи дио града је још увијек неискварен, тако да локација има врло сиров осјећај. Био сам на многим римским рушевинама на својим путовањима, али ово волим најбоље.

Видим Аита Бенхаддоуа

Иако нисам проводио много времена овдје, истражујући ово мјесто пуно касбах(утврђене куће) је било прилично запањујуће. То је холивудски Мароко и приказан је у њему Игра престола, Гладиатор, Лавренце оф Арабиа, и много више филмова. Био је то најсликовитији ксар којег сам видио, због чега је вјеројатно у сваком филму! Игра се у оно што људи мисле да би стари ксар-утврђено село - требало да изгледа. Уживао сам у лутању улицама и пењући се на врх за поглед.

Уживајте у плажи и плодовима мора Ессаоуира

Мој омиљени град у Мароку, Ессаоуира се налази неколико сати од Маракеша на атлантској обали и популарна је дестинација за туристе, посебно Британце. Волела сам опуштену атмосферу града, недостатак агресивних реклама, морски ваздух и сву свјежу рибу.

Свакако посјетите прекрасну рибарницу у граду, гдје сви мали рибари продају свој улов. После тога, погледајте мали рибљи штандови у близини на главном тргу где можете уживати у свежим морским плодовима на жару заиста јефтиним. Моји пријатељи и ја смо се "развеселили" на оброку: за укупно $ 75, нас четворица смо имали јастога, осам тигрових козица, двије рибе тежине преко килограма, и пола килограма лигње. Све је то долазило уз пиће, хлеб, салату и чај. (Тамо смо јели сваки дан, а после тога јело је било око 15 УСД.) Пробајте штандове # 5 и # 11 за најбољу рибу!

Виситинг Марракецх

Марракецх је био све што сам мислио да ће бити: модерна мешавина мароканске и међународне културе са најразноврснијом укусном интернационалном храном (погледајте ПепеНеро за италијански и Латитуде за Мед-Марокански микс) и прелепу архитектуру у медини. Иако је Марракецху недостајала граница остатка земље, то је био нај еклектичнији град на путу.

Хаотични темпо је разоткрио град и људе увијек у покрету. Чувени трг Јемаа ел-Фнаа је прави неред који сви описују: десетине хиљада људи ноћу једу, купују, узимају тетоваже од кане, слушају бендове и приповедаче, и гледају мађионичаре (и шармантне змије током дана). То је једно од најжешћих али фасцинантних места за посматрање људи у земљи. И даље ми пали на памет колико је велика и пуна! (Успоредите то са запањујућим Саадским гробницама, што је привлачност коју бих прескочио - они су једноставни, терени су мали, а све у свему, то је било само благо.)

Једемо пуно кускуса и тагина

До краја моје двије седмице тамо, био сам помало “збуњен”. То је рекао, да сам се у глави усуђивао да поједем што је више могуће - волио сам да уживам у укусима, видим регионалну разноликост и постајем заиста захвалан. колико дуго се јело припремало. Тагине (кувана са месом, датулама, орасима, кумином, куркумом, циметом и шафраном у глиненој посуди) била је далеко моја омиљена мароканска јела. Такође вреди пробати берберски омлет, који је јаје, парадајз, лук и зачинско биље, такође кувано у глиненој посуди.

Пити чај од менте

Никада нисам попио више чаја него у Мароку. У земљи у којој „пиво“ није ништа, мјештани замјењују лонце чаја од менте. Чак је и уметност да се излије: што је чајник виши, то боље. Нисам могао добити довољно ове ситнице, слатке посластице и сједења у чајџиницама гледајући ногомет са локалним становништвом. Мора да сам попио лонац или два дневно. Човече, та ствар је зависна!

Слушајући позив на молитву
Док сам био у претежно муслиманским земљама прије, у југоисточној Азији, никада нисам искусио арапску муслиманску земљу или чуо позив на молитву. Било је нечег лепог у мелодијској нарави позива, и то је био велики алармни сат у 5 сати. Гледање људи у џамију у белој молитвеној одећи било је јединствено културно искуство које нисам могао а да не посматрам.

Мароко је невероватно одредиште. Повремено, то је било тежак, стресан, хаотичан, преоптерећен мојим чулима, али за сва стресна путовања, била је то земља у којој сам се осјећала изван свог елемента и као да сам заиста негдје нова и другачија. Волео сам тај осећај и све остало о Мароку.

Напомена уредника: Отишао сам у Мароко са Интрепид Травелом на њиховој турнеји Бест оф Мороццо. То је био део мог сталног партнерства са Интрепид Травел. Покривали су трошкове путовања, лета и оброка.

Погледајте видео: The Great Gildersleeve: Marjorie the Actress Sleigh Ride Gildy to Run for Mayor (Може 2019).